Mer om Vizeum-nätverket

Vizeum är mediebyrån som inte startar i media. Vi börjar istället med konsumenterna och deras relation till ditt varumärke. Genom att kombinera vår unika kunskap om grundläggande mänskliga drivkrafter med kunskap om hur vi konsumerar media idag skapar vi effektiva medielösningar för ditt varumärke. På Vizeum prioriterar vi att ha en nära relation till våra kunder och ser dem hellre som samarbetspartners än som bara kunder.

Läs mer på Vizeum.com Vizeums internationella nätverk

Om oss

Vizeums ledord är “connections that count”.

Vizeum är mediebyrån som inte startar med media. Vi börjar istället med konsumenterna och deras relation till ditt varumärke. Vi vet att dagens konsumenter är svårare än någonsin att förutspå och att de uppträder mer fragmenterat. Därför måste vi starta från konsumenternas vardag och inte från en medielösning.

Vi besitter en unik förståelse för både traditionella drivkrafter och de nya beteenden som möjliggörs av den digitala tidsåldern.

Denna förståelse ger oss möjlighet att identifiera de tillfällen då konsumenter är som mest mottagliga och att utnyttja kraften i media för att bygga starkare relationer mellan konsumenter och varumärken. Relationer som leder till tillväxt.

På Vizeum kombinerar vi strategiskt tänkande med en djup konsumentförståelse. Vårt arbete präglas av hög specialistkompetens och tillgång till de resurser som vårt världstäckande nätverk innebär.

Vi har specialister inom samtliga medieslag, inom såväl traditionella som nya medier. Allt från TV och sökmarknadsföring till sociala medier.

Connections that count är vår vision och mission. Därigenom kan vi erbjuda våra kunder den högkvalitativa rådgivning och integrering av media som krävs i det nya medielandskapet.

Arbetssätt

“The Vizeum Way”

På Vizeum arbetar vi efter en egenutvecklad strategiprocess som syftar till att kunna förstå och bemöta såväl konsumentens beslutsprocess som våra kunders specifika krav.

CCS – the Consumer Connection System

Vizeum/Aegis Media har utvecklat Consumer Connection System vilket är den mest djupgående single source studien inom mediekonsumtion och konsumentbeteende i världen. CCS ger oss insikter om medieanvändning kopplat till personlighet, och studerar också hur mottaglig olika individer är för kommersiella budskap i olika situationer och i olika medier. Eftersom vi byggt detta system för våra kunders räkning har vi säkerställt att det fungerar för alla våra kunders befintliga konsumentsegmenteringar. Vi fusionerar helt enkelt vår data med er. Förutom att definiera målgruppen hjälper systemet oss även i den operativa medieplaneringen.

CCS är baserat på över 100 000 respondenter i 14 länder som representerar mer än 85 % av världens reklaminvesteringar. Sedan 2010 finns även CCS I Sverige, Norge, Danmark och Finland.